18. tammikuuta 2013

Paniikki, stressi, epätoivo!
Tiistaina jouduin lähtemään kahdelta koulusta, koska oli menoa. Siispä missasin ekat kulttuuriperintö 2:sen tunnit. Illemmalla jouduin juoksemaan vessaan, sillä maha keksi pistää päälle vatsataudin. Kiva. Olin siis pois koulusta keskiviikon ja torstain. Tänään onneksi on vapaata. Maha on edelleen "toimelias".
Lisäksi kun tähän yhdistetään viime viikon nuhani, niin kriisi on valmis... Olen niin jäljessä huovutuksessa ja värjäämisessä. Huovutuksessa voin ehkä, EHKÄ, jotenkin vielä pärjätä, mutta värjäyksessä olen nyt missannut kaksi kuuden tunnin päivää, eikä niitä hommia kai voi tehdä yksin. Huovutusta ehkä voi. Jos vaan saisi käsityksen, mitä kaikkea pitää huovuttaa. Apua!!
Lisäksi pitäisi maanantaiksi olla valmiina kirjoitelma siitä miten kodin tekstiilistö muuttui 1900 -luvulla, ynnä tekstiililuettelo 1800-luvun kapiokirstun sisällöstä; mikä oli välttämätöntä, mikä koristeeksi, mikä oli tulevan miehen suvulle? Ja mulla ei tietty ole ollut tilaisuutta saada koululta sitä kirjaa missä kerrottaisiin noista kapioista. Tuo 1900 -luvun juttu on kyllä hallinnassa.
Ja kulttuuriperinnössä tuli tehtäväksi (kiitos luokkatoverit!) tehdä Tikkurilan sivuilla sisustustesti, kuvata oma olohuone (kaiken päälle pitää vielä siivotakin!!), ja kirjoittaa sisustustyylireferaatti tiistaiksi, parisivuinen. Aiheesta "kertaustyylit". Jes! Olen ihan kartalla! Vitsi mikä paniikki... Ja tässä kulutan aikaani panikoimalla asiaa täällä...
Onneksi ompelun tunneilla olen sentään jotenkin mukana, siellä tehdään alikeompelulla tyynyliina. Vähän häthätää tuli valittua aihe, eikä se ole yhtään mun tyylinen eikä sovi meille, mutta ihan sama, kunhan saan homman tehtyä. Olisi vaan hauskempaa jos se sopisi sisustukseen.

Tiistaina, kun sain hoidettua viralliset menot, poikkesin Tiimariin. Ennen kuin mahani repesi... Jotain iloa edes tälle viikkoa, kun löysin kivoja juttuja!

Löysin halvalla tabletin yläaulan telkkaritason päälle, siinä kun ei nykyään ole telkkaria kun joku vei sen mökille :D Löysin Tiimarista myös pikkuisen hurrikaanilyhdyn ja noita ihania koristepalloja. Niitä olen katsellut jo aiemminkin, nyt vasta keksin mihin niitä laittaa :D Taustalla näkyy K-marketista ostamani tuikkukippo.

Tässä vielä hurrikaanilyhtyä paremmin. 

Nappasin myös mukaan tämän ihanan kynttiläkipon, olen näitäkin katsellut aiemmin, mutta nyt vasta näin tämän valkoisen version ja oli pakko ostaa.

Ja tämä! Ihan pakko-ostos!! :D Söpö pöllötyyny <3
Ei ihan parasta ompelulaatua, mutta ihana silti. 

Ai niin, Desthealta sain nämä korvikset myös tiistaina, aika ihanat, eikö? Just mun näköiset! Vaihdan vain nuo koukut ja pääsen käyttämään! :) Kiitos!!

Joulutontut vartioivat. Annan näiden pyöriä nurkissa vielä jonkin aikaa. :)

Nyt, menenkö siivoamaan, alanko kirjoittaa koulujuttuja, vai menenkö ulos nauttimaan pakkassäästä? Hmm..

3 kommenttia:

  1. Ou nou, mahatauti on HORROR. Toivottavasti se menisi nyt äkisti ohi. (Oma ripulointi jatkuu nyt kohta viidettä viikkoa. Kaikkeen se ihminen tottuu...)

    Nyt onkin pakkasta oikein nautittavaksi asti :D! Meillä on makkari viilentynyt ihmeen nopeasti, sen se teettää kun on niin paljon kylmää seinää.

    Ei noi muuten mun mielestä liian jouluisia tonttuja ole. Ne ovat selvästi maahisia, joita liikkuu kotomaassamme ympärivuotisesti ^_^.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin horror. Miten olet kestänyt kaikki viikot? Voi sentään.. Varmaan kaikkea olet miettinyt ja kokeillut, mutta kysynpä vielä että oletko ollut kokonaan ilman viljatuotteita?

      Meilläkin oli varmaan ensimmäistä kertaa makkarissa patteri oikein täysillä :D Hyi, aikamoisia lukemia tuossa olikin.

      Olen itsekin miettinyt että koettaisinko pitää nuo kaksi pienempää sisustuksessa ympäri vuoden :D

      Poista
  2. Työterveyslääkärin ja ravintoterapeutin ammattitaitoisella opastuksella mennään, kyllä se tästä :). (Toistaiseksi viljat pysyvät ruokavaliossa.)

    VastaaPoista